18 Kasım 2009 Çarşamba

Taklit de bi yere kadar


Bi kaç defa yazmıştım ya hani "ben foto çekiyorum" diye.Tamamen amatörce benimki.Bu amatör gözümle bile photoshoptan hiç hazetmiyorum.Kaçak dövüşmek gibi geliyor bana.Hatta sevgilimin analog bi makinesi var, onunla takılıcam bir süre sonra.Doğal olmalı bu iş çünkü.Bu kadar net olmama rağmen bu işle ilgili, photoshop u doğru kullananları da taktir etmişimdir.Aşırı efektleri ve sürrealist fotolarıyla meşhur Mehmet Turgut da sevdiklerimden - di.Taa ki çektiği her fotonun ayrı bir taklit olduğunu anlayana kadar.Detaylara girmiycem, Murat Eren süper anlatmış mevzuyu.

Vatana millete hayırlı olsun, yepyeni bi taklitçimiz daha oluyor.Yukarıdaki fotoları gördünüz di mi? Hülya'lı olanı Pelin Karamehmetoğlu çekmiş, orjinalini ise Thomas Rusch.Benim anlayamadığım mevzu şu; Thomas Rusch denilen fotoğrafçı zaten yeterince ünlü, Vogue vb. dünya kadar yerde fotoları yayınlanmış bir üstad.Bu adamın taklit edildiğinin anlaşılmama ihtimali yok.Eğer "Bu halk salaktır anlamaz taklit olduğunu" diyorsanız, bi yorum yapamıyorum cidden:) Ama eğer "Bu millet bunu nasolsa anlar, kötü de olsa çok konuşulur, albüm daha çok satar" diyorsanız-ki bu bana daha mantıklı geliyor, kötü reklamın uzun vadede hem fotoğrafçı hem de sanatçı açısından eksi puan olduğunu söylemeye gerek bile yok.Bu noktada bir de fotoğrafçıya 2 çift lafım var; Bu styling de çekmeyi kendisi uygun gördüyse çok fena, Hülya ve ahalisi "Biz de bunun aynısını çekelim" dediyse o daha da fena.Her koşulda kendisini bu çamurdan çıkaracak bir hal yol bulamıyorum malesef.
Yeni albüm çıkaracak arkadaşlara albüm fotolarında taklit etmeleri için önerilerim de aşağıda..Fotoğrafçıyı da tanıyorsunuz, yabancımız değil. Canımız, ciğerimiz, özgünlük abidemiz Hülyamız daha yeni taklit etti ya, Thomas amcanız işte..O yaptıysa sizde yaparsınız canııımmm noolcak.