30 Ekim 2009 Cuma

7 Şekspir Müzikali


28 Ekim akşamı, İzmir'de bir grup şanslı azınlıktandım.Haluk Bilginer'in 7 Şekspir Müzikali'ni izledim.Haluk Bilginer'e çok hayrandım ama henüz aşık olmamıştım.İşte o gece , saat 8:30 u biraz geçiyorken, o simsiyah bir sahnede, orkestranın olduğu bölümün üzerine kurulmuş platformda, sadece onun üzerindeki ışık hüzmesinin içinde, siyah pantolonu ve siyah gömleğinin üzerinde beyaz frag ceketi ile ellerini iki yana açmış gülümserken vuruldum ona. Sonra bebek oldu, çocuk oldu, aşık oldu, yavaş yavaş yaşlandı ve uçup gitti.Biraz hüzünlü ama muhteşem "soykarı"ların sayesinde bol kahkalı bir oyundu. Oyundan çıkarken mırıl mırıl aklımda şu dizeler kaldı;

Bütün dünya bir sahnedir
Ve kadın erkek ancak birer oyuncu
Sırası gelen girer
Sırası gelen çıkar
Nice roller oynar ömür boyu
Yedi perdelik bir ömürdür
Yedisinden yetmişine
Bir erkeğin oyunu

Bu kadar lafın üzerine gidin, görün demem artık.Gitmezseniz hata zaten..

2 yorum:

Aslı dedi ki...

Mmmm ne kadar şanslısın... Bu küçük doğu şehrine tayin olduğumdan beri 1 kez tiyatro izleyebildim...O da Ankaradayken görsem hayatta izlemeyeceğim bir oyun olduğu halde heyecandan çırpınarak gittim müftülük salonunda tiyatro izlemeye...

bokbocesii dedi ki...

Aslı; Artık birsürü oyun ve aktivite doğuya da geliyormus.Ankara'da izlediklerin kadar çok olmasa da bi nebze havanı değiştirir.Allah kolaylık versin.