13 Nisan 2011 Çarşamba

Şöj


Anlatıcam dedim sözümde duruyorum.İsterdim ki size dağınık odamda makyajımı yaptığım, sevgilimi beklerken annemin heyecanımı yatıştırmak için ellerimi tuttuğu ya da herkes gittikten sonra sadece kız tarafının kaldığı, viskilerin servis edildiği, fonda çıkartılıp atılmış topukluların olduğu ve herkesin bizim icin kadeh kaldırdığı anları da gösterebileyim.Ancak anonim durumumu korumam lazım.Onun yerine detaylarla ağzınıza bir parmak bal çalmak niyetindeyim, idare edin.

Günlerden 18 mart cuma.Saat 19:00 suları.Yorgunluktan gözlerimin altı çökmüş biçimde hazırlanıp ailemin yanına gitmek üzere evden çıkıyorum.Valizime koyduklarının çoğunu renk renk ve bilimum topuk boylarında ayakkabılar oluşturmakta.(8 çift)Zira yeni aldığım 15 cmlik topuklularla düşüp düşmeyeceğimden emin olamıyorum.Acele etmek durumundayım çünkü pek sevgili takımım o akşam ezeli bir derbi maçı oynayacak.Aslantepe'nin ilk maçında evde tv karşısında olmak niyetindeyim.Eve vardığımda ilk yarının ortalarına gelinmiş.Babam tıkını bile çıkarmadan maçına konsantre.Ertesi gün kızı istenecek bu evde bayram havasından çok sıkıyönetim hakim.Annem yere toz uçar diye evin içinde yürümeyi dahi yasaklamış.Fazla kıpırdanmadan maç izlemeye çalışıyoruz.Bu arada beni solgun gören annem çeşit çeşit yemekleri burnuma dayamakla meşgul, ben de itiraz etmeden yiyorum her nedense.Durumun vehameti maç bitince anlaşılıyor.Takımım yenilmiş, evde bir matem havası, babamdan çıt çıkmıyor, ben çok üzgünüm ve midem bulanıyor çünkü farketmeden deliler gibi yemek yemişim.Soda içiyorum olmuyor.Bari yatıyım da sabah erken kalkarım diyorum.Gerçekten de çok erken kalkıyorum.6 da yediklerimi çıkarmak için uykumdan banyoya koşuyorum.Yüzümde 12 saat sonra istenecek gelin kızdan çok eroinmanlara özgü bir görüntü var.Yatakta yeniden uyumaya çalışırken ertelesekmi diye düşünceler içinde boğuluyorum.8 de seans tekrarlanıyor.Bu defa annem de uyanmış, korku dolu gözlerle bana bakıyor.Neyse ki banyo seansları kısa sürüyor.Maniküre yetişmem gerek.Manikür yapılırken şeytan dürtüyor, normalde yapmadığım bir şeyi yapıyorum.Kollarımı aldırmak istiyorum, elbisem açık renk ya, görünmesinler.Başıma ne işler açtığımın farkına varamıyorum tabi.Tam sir yapılırken kutu birden açılıyor, bütün şişe elime boşalıyor.Hemen soğuk suyun altına sokuyorum elimi ama kızarıp morarmasına engel olamıyorum.Yanık kremleriyle çıkıyorum kuaförden.Beni almaya gelen annemin yüz ifadesi sabahkinden de korkunç.Artık sinirden gülüyorum.Evde biraz kendimi toparladıktan sonra saçımı yaptırmaya bir başka kuaföre gidiyorum.Çok basit, fön çekilip normal bir atkuyruğu yapılacak.Çarçabuk yapılıyor ancak daha ben eve gelip arabadan çıkmadan saçım açılıyor.Yeniden kuaföre gitmek zorunda kalıyorum.Ben saçımla uğraşırken kızlar bizim eve gelmiş kapıda beni bekliyorlar.Ellerinde kırmızı bir paket.Eve girdikten sonra açmama izin veriyorlar.O da ne? Kalp şeklinde kurabiyeler, üzerinde sevgilimin ve benim isimleri, onun saçsız kafası ve benim kızıl saçlarım.Öyle güzel bir hatıra ki.Ben düşünememişim bile,ama onlar halledivermişler bunu da.Alelacele beni odama postalıyorlar.Zira kız tarafı-ki kendileri 25 kişi olurlar-yavaş yavaş gelmeye başlamış ama ben daha giyinmemişim bile.Makyaj yaparken yatağımın ne halde olduğu yukarıdaki fotoda mevcut ve o gördüğünüz buzdağının ucu.Odam darmadağın.Makyaj ayrı bir telaş, allığımı unutmuşum kızlar bulup başka birşey çıkarıyorlar, pudra sürmek istiyorum fazla kaçıyor bronzlaşıveriyorum.Daha fazla aksilik olamaz ki bugün! Ya da ben öyle sanıyorum.1 ve 2 beden olmak üzere 2 tane çorap almışım.1 bedene bakıyorum; cık! bu bana küçük.2 bedeni giyiyorum, çekiştirirken bir ses caaaaaaaaart, çorabı kaçırmıyorum bildiğiniz yırtıyorum.Odada bir sessizlik hakim.Akşamın 8 inde nereden çorap bulunur, işte bunu hiç bilmiyorum.Bu gazla 2 dk önce sığamadım 1 beden çorabın içine giriveriyorum.Aslında ben 1 bedenmişim de haberim yokmuş:) Artık salona inme vakti, neredeyse gelirler.Elime bir kadeh Bailey's veriyorlar, rahatlatırmış.Benim onu içeçek dahi halim yok, üzerime dökerim diye korkuyorum.Sonunda evin tam karşısındaki kavşakta tanıdık 2 araba beliriyor.Mutfağa büyük haberi veriyorum.Mutfaktan salona bir dalga geliyor, ortadaki tüm bardakları toparlayıp herkesi hazırola geçiriyor.Heyecandan ölürmüyüm acaba? Kapı çalıyor.Herkes içeri giriyor, en son sevgilim, yüzündeki heyecan öyle belli ki..kucağıma çiçeği bırakıyor.Allah diyorum kızlara, beybi feci heyecanlı.Hoş gittinler beş gittinler, beni mutfaktan çağırıyorlar.Kahveler hazır beni bekliyor.Halam beni kenara çekiyor; önce kayınvalideneeee sonra kayınpederineee, sonra...anladım sanırım.Kahveleri dağıtırken bastığım yere odaklanmaya çalışıyorum sadece.Herşey film gibi, ben kendimde değilim.Sıra beybinin kahvesinde.Defalarca talimat verdim mutfak ekibine kesinlikle tuz yok! Gerçekten de tuz konmuyor kahvesine, onun yerine Bailey's koyuyoruz :) Şanslı damat.Kız tarafına da kahveler dağıtılıyor, kalabalıktan kahve makineleri 2 dk durmuyor.Ve sonunda büyük an geliyor.Beybinin babası çok çok güzel bir konuşma yapıyor.O konuşurken annemin halası "evveeeeet", "tabiiiiiii" diye onay veriyor, beni delirtiyor.Bi sus be kadın.Sonunda lafın sonuna geliniyor "..söz almaya geldik, sözü Mıttırı Bey'e devrediyorum."Sıra babamda.Ancak bir sorun var, Allahın emri,peygamberin kavli denmemiş.Şimdi bu kız istendi mi,istenmedi mi? Babamın kafası karışıyor.Söyleyeceklerini şaşırmış olmasına rağmen fena da konuşmuyor ve sonunda "hayırlı olsun" lafı duyuluyor.Verdi beni galiba? :) O sırada annemin soldan sağa kafa atar gibi sürekli aynı hareketi yaptığını görüyorum ve anlıyorum ki bu "kalk el öp" demek oluyor.Ayağa fırlıyorum ama bakıyorum beybinin kılı bile kıpırdamıyor.Sonunda akıl ediyor da ben tek başıma el öpmekten kurtuluyorum.Beybinin annesi "ailemize hoşgeldin kızım" diyip bana sarılıyor, öyle önemli ki o an benim için, bütün heyecanım geçiveriyor sanki.Beklenen oluyor önce babam bana sarılırken ağlıyor sonra annem.Babam konuşurken yutkunuyordu zaten, çok belliydi.Kafamı bir kaldırıyorum bütün mutfak ekibi ağlamaktan kırılıyor.Herkesin elinde beyaz peçeteler.Bu andan çabuk sıyrılıyoruz ve hengame yeniden başlıyor, çay servisi, pasta servisi, şeker, limon, peçete derken gece geçip gidiyor.Kızlar olmasa bu gece bitermiydi? Asla.Benden size tavsiye, en yakın arkadaşlarınız olmadan asla istenmeyin.Onlar olmadan hiçbirşeyin keyfi yok.

Şimdi çok uzaklarda kalmış gibi gelse de büyük bir heyecanla o gece atlatılıyor.Geriye yorgunluktan bayılmış, mutluluktan dolmuş gözlerle kaldırılan içki kadehleri ve benim ancak gece 12de yiyebildiğim, özenle seçtiğim pastam kalıyor.Biz artık şözlüyüz :) Sırada çok daha yorucu ama çok daha keyifli günler var.Bekleme de kalın;)

11 yorum:

empress dedi ki...

ayy iyice manyak oldum..
benim bile gözler dolu dolu oldu..
allah tamamına erdirsin.. çook güzel anlatmışsın her zamanki gibi!
gizem gelinlikle bitsin ama... en azından böceemizi gelinliğiyle görelim =))

bokbocesii dedi ki...

:))) tesekkur ederim sekerim.gelinlikle belki bi ayrıcalık yapabilirim, du bakalım ;)

o izmaritin sahibi dedi ki...

bir yastıkta kocamanız dileğiyle...

bokbocesii dedi ki...

tşk ederiz :)

Bu da Benim Güncem dedi ki...

ne kadar da güzel anlatmışsın:) hayırlı olsun allah tamamına erdirsin:)

basak ve onder dedi ki...

tebrikler allah tamamına erdirsin:))
ilk yorumu değil ikinciyi yayınlarsan süper olur:)

Adsız dedi ki...

mutluluklar dilerim cok duygulandım. annenizin disiplinli bir bayan oldugu cay tepsilerinden anlasılıyor :)

bokbocesii dedi ki...

Sochic ve basak; cok tskler :)

Ikkus; disiplinlidir evet.bizi de mum eder istediginde.cok tskler ;)

Diyetisyen Aslı Kınsız dedi ki...

bide bn anlatsam o akşamı :DDD
cnm bnm hersey harikaydı çok mutlu olun inşallah...

NzN dedi ki...

süper süperr :)
beni de isterlerken aynen 5 çift çorabın içinde olabilecek tek çorabı yırtmayı becerdim!! okurken o geliverdi aklıma :))
vee kesinlikle haklısın o mutfaktaki kız ekibi olmasa eksik bir şeyler olur isteme faslında, en keyifli mekan mutfak oluyor sanırım....
tekrar tebrikler....

bokbocesii dedi ki...

Aslıcım sensiz olmazdı-olamazdı :)

NzN; Bi ben diilmisim corap yırtabilen :) cok tsk ederiz.