1 Haziran 2010 Salı

Yaz gelmiş

İlkokulda sınıfın arkasında asılı duran ve mevsimleri gösteren kocaman panoya gore bugun yaz mevsiminin ilk günü; 1 haziran. Güneş enerjisiyle yaşayan bir insan olarak bugünün benim icin törenlerle kutlanması gerek.(Billy'min burda "bence deeee" diye bağıracağını tahmin ediyorum) Malesef ki tören, kutlama, eğlence, kordonda bira hiçbirini görecek gözüm yok.

Önce vatan..7 şehidimiz var. Üstelik de "tehlikesiz" denen yerde. Sanki, biz heryerdeyiz dermişçesine. Denizcilik mezunu olduğum için bir sürü arkadaşımın askerlik yaptığı yerde. Kardeşim de bir başka "tehlikesiz" yerde, Gaziantep'te askerlik yaptığı için belki de. Bir parça koptu içimden duyunca. Tesellisi yok, tarifi yok. Mekanları cennet olsun.

Ve bütün dünyanın ayağa kalktığı/kalkması gerektiği o saldırı.
Amerika'nın izni olmadan İsrail su içemez diyorlar ya hani..Benim aklıma babasına isyan etmiş bir çocuk fikri gelemiyor bir türlü. Babası görmezlikten geliyor sanki.

Unutun dini, dili, ırkı...Müslüman olduğunuz için tepki göstermeyin, insan olduğunuz için gösterin. Silahsıza silahla saldırmak insanlık değil çünkü. Yardıma gittiklerini bile bile mahallenin kabadayısını oynamak, olacak şey değil. 34 ayrı memleketin insanı vardı o gemilerde. Birleşilmeli ve öyle tepki gösterilmeli. Sadece Türkiye'nin meselesi değil bu. Sadece müslümanların meselesi değil bu. Öyleymiş gibi göstermeyin, gösterilmesine izin vermeyin.

Bir de not; Bu olay olduğunda ilk aklıma gelen Goeben ve Breslau oldu. Hani 1. Dünya Savaşı sırasında "iyilik olsun diye" satın alıp adını Yavuz ve Midilli olarak değiştirdiğimiz gemiler. Sahi, ne iyi olmuştu di mi filomuza 2 gemi daha eklemek!!?

5 yorum:

sine'mden dedi ki...

Dediklerine sonuna kadar katılıyorum, insanlık dışı bunların yaptığı...tepkimizi verirken kendimizi kullandırtmamalıyız,dediğin gibi bir tek biz değil kaç millet var.
anlaşılmaz,yok sayılamaz bir olay !

hay sana ne dedi ki...

tamam, ama...
bu adamların yapacakları biliniyor muydu?
evet..
Daha önce vukuatları var mı?
var...
Mısır ara sıra sınır kapısını açıyor mu? evet açıyor
bu yardımı ulaştırmanın başka yolları varken, bu yol seçilmiş

amaç üzüm yemek mi? bağcı dövmek mi?

bokbocesii dedi ki...

Dogrudur. Bence de bu yardım hareketi o kadar da masum degil.Tepki muhakkak olacaktı ancak kimse bu derece sert olmasını beklemiyordu sanırım. Ama gemiler yola cıkarken, "bu is diplomatik ve devlet meselelerinin uzerinde, bizi baglamaz" diyen Turk hukumeti, simdi "sabrımızı tasırmayın" diyor.Nasıl bir oyunun icine giriyoruz tarifi yok. Bu hukumet beni korkutuyor malesef.

hay sana ne dedi ki...

Nasıl beklemezler ki? Bu kadar naif olduklarına ben inanamam
Hadi onlar inandı, bu devletin istihbaratı yok mu? Hiç mi uyarmadılar? Hiç mi İsrail'in daha kendi sınırı başlamadan asker gönderdiğini duymadılar, hangi kaptan bilmiyormuş bunu?

binde bir bile ihtimal varsa, o gemiye nasıl çocuk alındı? nasıl limandan çıkmasına izin verildi?
gayet planlı programlılardı bence, hatta işler istedikleri kadar kötü gitmediği için üzülmüş bile olabilirler.

İstedikleri mazlum edebiyatı yapmak ve diğer siyasi görüşlerini yerleştirmek...

bokbocesii dedi ki...

Dedim ya, nasıl bir oyunun icindeyiz ben de bilmiyorum. Isin kotusu kabul etmek istemesem de soylediklerinde sonuna kadar haklısın malesef.