11 Aralık 2016 Pazar

Çok Yorgunum Be Atam


Komser Şekspir'de Kadir İnanır "çok yanlızım be Atam" diye ağlıyordu ya..hah işte öyle okuyun bunu.

Miniminnacık yavrum 11 aylık olmak üzere ama gücü11 kaplan düzeyinde. Tüm gün afedersiniz ağzıma ediyor. Ne yemek yiyecek derdi baş mesele. Aşçılığın annelikle kombin geldiğini biliyordum da bu kadarını tahmin etmiyordum. Yiyeceği yemek yağsız olarak pişecek, yağı piştikten sonra eklenecek. Tuz yok. Köfte filan varsa önce suda pişse süper olur. Yemekler sebzeli olacak, çorba olmayacak, BLW sağolsun eliyle tutabileceği şekilde olacak. Bütün bu kriterlere uygun bir yemeği aradın taradın yarattın, hanımefendinin ilk yaptığı şey mama sandalyesinden alıp eliyle sallayıp yere atmak. Laaaan!? Emeklerim, vaktim, boşa giden yemek, bi de üstüne aç kalması. Neresinden tutayım bilmiyorum. Kilo almadığını söylemiştim di mi? Doktor diyor ki yemezse aç kalsın. Ok anlaştık aç kalsın. Kaldır masadan. Al götür ellerini temizle, yüzünü yıka, saçlarda yoğurt falan varsa ise banyo şart, banyosunu yaptır. 3983 kere kaçmaya çalışsın, tut geri çek bezini bağla, giydir.  Geri gel, mutfağı, yere düşenleri, mama sandalyesini temizle. Bu arada uyku vakti gelmiş de geçiyor, yırtıyor kendini mızmızlıktan. Al götür emzir, emzir, emzir, yarım saat sonra filan uyuduğuna kanaat getirdiğinde memeden ayırmayı dene, ayrılmaz, bi daha dene, yine olmaz, sonunda ayrılınca parmak uçlarına kalkıp belini koparırcasına eğilerek koy yatağına ki uyanmasın. Müthiş bir heyecanla parmak uçlarında içeri kaçtıktan en fazla 10 dakika sonra uyansın.Neden? Çünkü çocuğun toplam uyku süresi 40 dakika. Bunun yarım saatini memeden ayrılmadan uyuyor zaten. Ben de emzik olduğumla kalıyorum. Bunun ara öğünü var, akşam yemeği var, ara uykuları uyanmaları var. Ne oluyor? Ben ne ara sabah oluyor ne ara akşam oluyor bilmiyorum. Pardon, akşamları anlıyorum çünkü sadece akşamlar için yaşıyorum. Çok alemlere akıyormuşum gibi bir cümle oldu ama tek yaptığım bizim hacıyatmaz uyuduktan sonra pijamalarımı giyip, bir bitki çayı eşliğinde internette takılmak, instagramda bakınmak, bir Narcos falan izlemek, kaçırmışsam Cesur ve Güzel izlemek filan ki hepsini bir gecede yaptığım çok nadirdir. Resmen 11 aydır akşam 21:00 ila 24:00 arası yaşadığımı anlıyorum. Nasıl anlıyorum? Dünyanın en mal aktiviteleriyle. 24:00 sonrası ne oluyor derseniz sevgili kuzucuğum gece 1 ila 2 arası bir saatte uyanmaya başlayıp genelde sabaha kadar saat başı uyanıyor. Meme emmeden asla uykuya dalmadığından beni bir zombi yapıyor. Mesela dün gece odasındaki sandalyede uyumuşum. Ne kadar uyumuş olduğumu ise anlayamamış olmam bende paralel evren etkisi yaratıyor. Neredeyim? Kimleyim? Nooluyor? Sabah 7:30 ila 8 arası güne başlayan minik çiçeğimle, anası olacak bendeniz de güne başlıyorum ve bu loop baştan başlıyor. Yemiyor, uyuyor, ağlıyor..öyle yani. Arkadaşlarımız oğullarını 18 aylıkken kreşe vermişler. Gün değil saat sayıyorum o derece.

Bu arada yazmazsam çatlarım; sevgili kocam bütün bu gece partilemeleri esnasında fosur fosur uyuyor. Blok bir 8 saat uykudan bahsediyorum ki ben kedimi keserim şu an o uyku için. Az once kendisi koltukta horul horul uyurken bana zorla 2 bölüm Narcos izletti. Hayır dicem "aşkım çok mu yoruldun? çok mu uykusuzsun?" bi gülme geliyor, diyemiyorum. Caaanım erkek milleti, caaaaanım.

Hiç yorum yok: